Responsivt design

Forøget salg med responsivt design

Besøgende der får et positivt indtryk når de – uanset fra hvilken enhed – besøger din hjemmeside kan give dig en konkurrencemæssig fordel og skille dig ud fra dine konkurrenter.

Derudover er der en lang række andre fordele:

  • Google kigger på om din side er mobilvenlig – hvis ikke, så vil den placere dig lavere i søgeresultaterne. Du opnår altså bedre resultater i Google – og får dermed flere besøgende – hvis du bruger responsivt design
  • Du kan fange brugerne når de er på farten – mange bestiller tid hos tandlægen, blomster hos blomsterhandleren, biografbilletter eller andet direkte fra mobiltelefonen.
  • Op imod 40% af besøgende på danske websites kommer fra enten en mobil eller tablet. Hvis din side ikke er responsiv, vil 40% af dine besøgende altså få en dårlig oplevelse.

Eksempler på responsivt design, vi har lavet:

Se mange flere eksempler på responsivt på vores case side

Hvad er Responsivt design helt præcist?

At din hjemmeside er er lavet i responsivt design betyder kort og godt, at den er udarbejdet på en sådan måde, at alt indholdet på din hjemmeside tilpasser sig til den enhed, som den vises på. Så når en bruger tilgår din hjemmeside via deres computer vil din hjemmeside vise sig i et bredformat, hvor der er plads til alle menuer og store billeder. Når den samme bruger tilgår din hjemmeside fra fx sin mobiltelefon formindsket designet og tilpasser sig, så din bruger kan se det samme indhold på en mindre skærm.