Magento og Microsoft Dynamics NAV integration

Automatiseret ordrehåndtering sparer jer både tid og penge.

Integrer Magento og Navision og få følgende fordele:

Ved at eliminere de manuelle processer i salget sparer i mange mandetimer på ordrehåndtering. Se jeres salg stige, velvidende at udgifterne til ordrehåndtering forbliver den samme.

Jeres varelager på webshoppen opdateres automatisk i Microsoft Dynamics NAV. Det giver både jer og jeres kunder et langt bedre overblik over hvad der er på lager og hvor lang leveringstiden er.

Spar tid og penge ved at automatisere ordreflowet fra jeres webshop. Lad jeres B2B kunder betjene sig selv direkte i shoppen 24/7.

Ønsker I at have både en B2C og en B2B webshop tilknyttet jeres virksomhed kan vi let lave det med en kombination af Magento og Microsoft Dynamics NAV..

Alle kunder kan have unikke priser – på fx debitor, produkt eller kategoriniveau. Jeres prisstruktur fra Microsoft Dynamics bliver afspejlet i jeres Magento webshop.

Jeres kunder forventer i stigende grad en bedre digital oplevelse. De er krævende og forventer, at det er let og smertefrit at handle med jer. Lad os give et par eksempler på, hvad jeres kunder forventer:

  • Først og fremmest forventer de at alle jeres produkter i jeres webshop
  • De vil kunne bestille jeres produkter uden for arbejdstid – også lørdag aften, hvis de pludseligt har brug for det.
  • De gider ikke skulle ringe for at høre, hvad deres specifikke rabat på et produkt er.
  • De vil kunne genbestille varer let og hurtigt fra jer
  • De vil vide om en given vare er på lager og den forventede leveringstid. Også uden at skulle ringe.
  • De vil let og hurtigt kunne tilgå tidligere bestilte varer, så de kan hente fakturaer til deres bogholderi.
  • At kunne handle på jeres webshop direkte fra deres mobiltelefon. Ordrer skal også kunne laves på farten.

Hvad koster en Magento Microsoft Dynamics NAV integration?

En af de første ting vores kunder spørger om, er hvad koster det? Det spørgsmål er meget kompliceret, eftersom det kommer an på hvad de ønsker lavet. Vores løsninger er skræddersyet til hver eneste kundes behov, og det er derfor ikke lige til at sige en pris

Hvad prisen for jeres Magento løsning bliver, er umuligt at sige uden en grundig afklaring af dine behov. I er selvfølgelig altid velkommen til at ringe og få en snak med os.

Emballageshoppen er fuldt integreret til Navision. Alle produkter, attributter og data synkroniseres løbende over til Magento 2. Ligeledes sendes ordredata direkte til Navision.

Hvorfor skal era lave jeres integration mellem Navision og Magento?

Enhver webshop som ønsker at vækste har brug for en integreret løsning.

Spørgsmålet er nu, hvem du vil have til at lave din integration.

Vi i era er din ideelle samarbejdspartner til at lave jeres integration, fordi:

  • Vi er blandt de bedste i Danmark til at lave integrationer.
  • Vi kan lave integrationer mellem Magento 1+2 og mellem Navision, Dynamics NAV og Dynamics 365.
  • Vi skræddersyr en løsning til netop jeres behov.
  • Vi afslutter først et projekt, når både I og vi er tilfredse.
  • Vi laver ikke noget vi ikke selv ville bruge.

Gevinster ved en Magento og Microsoft Dynamics NAV integration

En integration mellem Magento og Navision kan også have nogle afsmittende positive effekter på din forretning. Selve din forretning bliver lettere at styre, og ved at have en strømlinet webshop, så får du gladere kunder. Positive konsekvenser kan du få på følgende områder:

  • Overblik – med en integration er al data synkroniseret automatisk, og du skal kun holde øje med din forretning ét sted.
  • Data-integritet – integrationen overfører data perfekt, så ingen grund til bekymringer om menneskelige fejl.
  • Ingen dobbelt indtastninger – med en integration skal du kun ændre data ét sted.
  • Uafhængig af manuelle indtastninger – du er uafhængig af om folk er på arbejde eller ej. Integrationen er aldrig syg og arbejder 24/7.
  • Synkronisering mellem lageret og varer i Magento – ingen grund til bekymringer om oversalg eller fejl med “ingen vare på lageret”
  • Gladere kunder – alle processer er strømlinet da de er automatiske. Det betyder at kunderne får deres varer hurtigere.
  • Bedre omtale på trustpilot – strømlinet processer for dig til at fremstå som mere professionel og kundetilfredsheden stiger.
  • Bedre tal på bundlinjen – en integration sparer dig lønninger, og et bedre salgsflow skaber mere salg.
Farverne, attributterne og kategorier: Altså hele produktkataloget kan hentes fra Navision. Således skal i kun opdatere jeres produktdata ét sted.

Hvilke alvorlige menneskelige fejl skal I være meget opmærksom på?

Ordsproget “det er menneskeligt at fejle” er rigtigt, men i din webshop, så kan det også være særdeles dyrt. Ved fejl i manuelle indtastninger kan du få alvorlige fejl på følgende områder:

  • Fejl i indtastningen af hvilken ordre det er, så man sender forkert ordre
    => intet salg, dyr returpost og sur kunde.
  • Sende samme ordre afsted to gange => dyr returpost, mistet omsætning.
  • Lagerstatus viser “varen er på lager”, men varen er ikke på lager og intet bliver sendt
  • Forkert adresse overført, ordren bliver sendt til et forkert sted.
  • Lagerstatus viser “ikke på lager” selv om der er varer på lager
  • Prisstigninger er skrevet ind i Navision, men du har ikke fået ændret det i Magento

Hverdagen uden en Magento og Microsoft Dynamics NAV integration

En del webshops har ikke en integration mellem Magento og Navision, og mange ejere tænker, at det ikke gør det store hvis der bliver lavet en fejl her og der i de manuelle indtastninger. Det er dog ikke altid korrekt, og visse fejl kan have negative konsekvenser for din forretning. Nedenstående er et par områder du skal have særligt fokus på.

Vores proces
Vi er specialister i at integrere Magento 2 og Navision, så i kan spare tid og ressourcer og give jeres kunder den bedst mulige service.

Hvad er I afhængige af?

Uden en integration er du afhængig af at du/en medarbejder indskriver data, og det betyder at du har nogle sårbarheder. Du er bl.a. sårbar ved:

  • Færdiggøre ordre og forsendelser er afhængige af manuelle indtastninger, og kan blive forsinket eller fejlbehæftet.
  • Du er nødt til at lave dobbelt indtastninger ved alle rettelser mellem Magento og Navision, og du er sårbar over for fejl på indtastningerne.
  • Specielt dit varelager er meget sårbart overfor fejl, og det kan hurtigt koste mange penge ved fejl.

Hvordan kan en integration mellem Magento og Navision gavne din webshop?

En integration mellem dit Magento og Navision er en mulighed for at effektivisere din forretning. Integrationen kan hjælpe til at fjerne menneskeligt fejl, dobbelt arbejde og booste dit salg. En integration mellem Magento og Navision kan desuden have nogle sekundære gevinster, som også kan mærkes på bundlinjen. Spørgsmålet er nu:

  • Hvad kan du helt præcist få en integration til at lave for dig?
  • Uden integration, hvad skal du selv gøre, og hvilke fejl kan der typisk ske?
  • Hvad er de sekundære gevinster ved en integreret løsning?

Hvad kan du sætte en integration til at lave for dig?

Hvilke manuelle processer afhjælper en Magento/navision integration:

Rettelser fra Magento til Navision og vica versa kan integrationen synkronisere for dig automatisk og øjeblikkeligt, f.eks:

  • Ændringer af priser. Skriv rettelsen ét sted og integrationen retter det alle andre steder.
  • Ændring af produktbeskrivelser. Skriv det ét sted og integrationen retter det alle andre steder.
  • Ændring af antal produkter på lageret. Ændring bliver automatisk gjort i Navision.

Hastighed i at få lavet ændringer går fra, at du er afhængig af, at en medarbejder først skal ændre det, til at det bliver gjort øjeblikkeligt 24/7, og også i ferien og weekenden.

  • Salg bliver håndteret øjeblikkeligt.
  • Besked til fragt bliver leveret øjeblikkeligt.
  • Varelageret er synkroniseret, så du oversælger ikke.
  • Varelageret er synkroniseret, så du kan se i Navision når du skal bestille nye varer.

Magento og Microsoft Dynamics NAV integration Eliminerer de menneskelige fejl

Manuel ordrehåndtering koster mandetimer – men det er ikke det værste. Manuel ordrehåndtering er også en fejlkilde, som kan give både jer og jeres kunder stor hovedpine.

Vores integration giver altså:

  • Gladere kunder. Salg, ordre og fragt kører strømlinet.
  • Gladere medarbejdere: Mange arbejdstimer med manuelle rettelser er exceptionel kedeligt arbejde, som bør varetages af maskiner – ikke mennesker.
  • Færre klager fra kunderne

Skriv til os, hvis vi skal hjælpe dig videre:

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.