Djursmøbler.dk

127% overall øget omsætning på 1 år. 657,2 % stigning på Adwords

B2C Webshop, Magento, Google Adwords, Online Markedsføring, Mobiloptimering

Lad os starte med tallene

Lad os starte med tallene, som er verificerede af Martin, ejeren af Djurs Møbler.

Adwords 2017 vs 2018 – stigning på 657,2 % i omsætning

Allerede indenfor den første måned havde Djurs Møbler øget hans Adwords omsætning med 105% ift. det året forinden, skaffet 52% flere transaktioner og hævet den gennemsnitlige ordreværdi med 34,71%

Overall 127% stigning i online omsætning på 1 år

På kun 1 år, har vi sikret ham en 127% øget omsætning på webshoppen – og tallet er stigende.

Da Martin fra Djurs Møbler tog kontakt, startede det ikke ud med at omhandle hans online-markedsføring, men om drift, vedligehold og videreudvikling af hans eksisterende Magento Webshop. På det tidspunkt havde Martin haft webshoppen i et par år, uden at det for alvor havde taget fart.

Han havde allerede tilknyttet et eksternt bureau til at håndtere sin online markedsføring, men da han spurgte, om vi ville overtage, kunne vi ikke sige nej.

“Kan ikke sælge dyre møbler på nettet”

Baseret på Martins tidligere erfaringer med online-markedsføring, og resultaterne heraf, var han af den overbevisning, at hans møbler ikke kunne sælges på nettet.

“Jeg er jo ikke IKEA eller Idemøbler – mine produkter er en helt anden kvalitet og er væsentlig dyrere – de kan ikke sælges på nettet”

Vi delte naturligvis ikke samme holdning, og for at finde ud af, hvorfor Djurs Møbler ikke havde succes på webshoppen fra hans daværende annoncering, måtte vi dykke ned i hans forretning og daværende annoncering.

Billigere end konkurrenterne.

Vi fandt hurtigt frem til, at Djurs Møbler på flere produktkategorier og brands havde priser, der var både 10- og 20% under hans nærmeste konkurrenter på samme produkt. Taget i betragtning af, hvor afgørende prisen er i de fleste brancher, og især når det angår køb/salg af designmøbler, burde dette alene være en stor konkurrencefordel.

Så hvor blev salget af?

Ingen synlighed:

Billigere priser gør ikke hele arbejdet. Kunderne skal først og fremmest kunne finde produktet, de efterspørger. Og for os stod det hurtigt klart, at det var Djurs Møblers reelle udfordring. Vores søgninger på specifikke produkter resulterede i annoncer og links fra konkurrenter, der tilbød samme produkt – som oftest til en højere pris.

Markedsføring på Google – sådan gjorde vi

Dette skulle der laves om på, og med Djurs Møblers fordel i form af billigere priser på mange produkter, vidste vi, hvor vi ville starte.

+ Google Adwords og Google Shopping sikrede Djurs Møbler den største forøgede omsætning.

+ Et automatisk produktfeed blev sat op til at fodre vores Google Adwords Shopping kampagne.

+ Dertil kom almindelige Adwords-kampagner, der blev opsat efter at målrette de mest populære af Djurs Møblers mærker, der også havde en fornuftig volumen af søgninger.

+ Løbende optimerede vi på de opsatte kampagner og tilføjede nye, efterhånden som vi blev klogere.

+ Allerede indenfor den første måned havde Djurs Møbler øget hans Adwords omsætning med 105% ift. det året forinden, skaffet 52% flere transaktioner og hævet den gennemsnitlige ordreværdi med 34,71%.

Det siger Martin om vores samarbejde:

“Mit samarbejde med Høks har udviklet sig fra simpel Magento programmering til den fulde pakke med online markedsføring på sociale medier.

Høks er en super god sparringspartner i forbindelse med online forretningsudvikling, de har en stor indlevelse i deres kunders forretning og er altid klar til at komme med nye ideer til udvikling

Høks er utrolig gode til at tilpasse sig kundens behov, når det gælder vision og økonomi

Jeg kan kun anbefale dem som partner, de har helt sikkert løftet min forretning op på næste hylde”

Martin laursen, Djurs Møbler