Brug denne type kategorier i din webshop og sælg meget mere!

Rigtig mange webshopejere går glip af værdifuld omsætning, fordi de ikke bruger de rigtige kategorier til deres produkter.

Der er mange måder at kategorisere produkter på, men i denne video vil jeg kun fokusere på én type.

Vi kalder dem Kontekstafhængige kategorier.

Og du har mit ord for, at de virkeligt kan mærkes på bundlinjen.

Lad mig give dig et eksempel fra en vin-webshop:

I samarbejde med vores kunde kategoriserede vi vinen efter klassiske kategorier såsom rød- eller hvidvin og bobler. Derefter også lande og druetype, så folk kunne vælge mellem fx Frankrig eller Australien.

Og så mente kunden vi var færdige – for det var den måde, de selv købte vin på.

De glemte bare at tage højde for sådan en som mig.

én der ikke ved så meget om vin.

èn der køber, ved at bruge de kontekstafhængige kategorier.

Derfor tilføjede vi de kontekstafhængige kategorier:

  • Vin til fisk
  • Vin til Nytårsmenuen
  • Vin til fjerkræ
  • Vin til sommeraftenen
  • Champagne til nytår
  • Vin til Juleaften
  • Vingaver
  • Vin til Desserten
  • Vin til bøffen

På samme måde gjorde vi med et kendt dansk skjortebrand, vi arbejder for.

I stedet for kun at have skjorterne delt op efter farve og pasform, tilføjede vi kategorier som:

  • Skjorte til Bryllup
  • Skjorte til Nytår
  • Casual skjorter
  • osv.

Kan du se pointen? Det håber jeg!

Nu er det bare med at komme i gang med at bruge dem på din egen webshop.

Rating: 5.0/5. From 2 votes.
Please wait...