B2B Webshop – få en professionel shopløsning

Allerede i 2015 publicerede Google en undersøgelse, der påviste, at op mod 89% af B2B indkøbere bruger internettet som et vigtigt led i deres indkøbsproces.

Det er derfor ingen underdrivelse at sige, kunder og indkøbere forventer bedre, nemmere og hurtigere adgang til både research og indkøb af varer end nogensinde før.

se b2b cases her

Integration til ERP

B2B shoppen er bygget til at understøtte og afspejle jeres eksisterende forretningssetup.

Hvad enten i bruger NAV, C5, E-conomic, VISMA eller et andet ERP/økonomi-system, kan vi få b2b shoppen til, at virke i samspil med dette.

Dermed kan jeres kunder se individuelle priser, rabatter og sortiment afhængigt af jeres eksisterende opsætning.

Lær mere om Navision integrationer

Standardfunktioner i B2B-shoppen

Udover en lynhurtig og gennemtestet platform tilbyder vi som standard:

  • Selvbetjening for kunder Kunder kan se deres tidligere ordrer, lave nem og hurtig genbestilling og se alle fakturaer. De kan også oprette flere leverings- og faktureringsadresser.
  • Overlegen søgefunktion Avanceret og lynhurtig søgefunktion, som tager højde for stavefejl og kan konfigureres ned til mindste detalje
  • Fleksible produkter Tilføj farver, størrelser, dimensioner, vægt mm. let og hurtigt. Løsningen giver fuld frihed ift. oprettelse og vedligeholdelse af avancerede produkter.
  • Kundespecifikke priser Lad jeres kunder se tilpassede priser efter login. Priserne kan sættes på produkt-, kategori- eller debitorniveau og synkroniseres fra fx Navision eller andre ERP-løsninger.
  • Avancerede rabatkoder. Giv rabatter på produkt-, kategori- eller debitorniveau. Lad f.eks. dine kunder købe 2 og få den 3 gratis. Mulighederne er mange
  • Smart filtrering Smart filtrering på kategorisider, så kunder hurtigt kan finde netop de produkter, de ønsker at købe
  • Leverandøroversigt Sælger I produkter fra mange forskellige leverandører? Giv let jeres kunder overblikket ved at bruge vores Brand/leverandøroversigt.

Lynhurtig og driftsikker B2B Webshop

DIn b2b shop bliver lagt på en sikker, hurtig og optimeret server, så I får høj driftsikkerhed og en lynhurtig b2b shop.

Topsikrede faciliteter og redundans på alle webservere gør, at i får branchens bedste oppetid og support.

Serveren er optimeret til netop vores Magento b2b shop og alle indstillinger er sat til, at yde maksimal performance.

Læs mere om Magento hosting

Det er derfor ingen underdrivelse at sige, kunder og indkøbere forventer bedre, nemmere og hurtigere adgang til både research og indkøb af varer end nogensinde før.

Og det er her, at en strømlinet Magento B2B webshop virkelig kommer jer til gode.

Til dels fordi en webshop hjælper nye kunder med nemmere at finde jer, men især fordi den gør det nemmere for indkøbere at gøre deres arbejde — bestille jeres produkter hjem.

På den måde er en webshop et af de stærkeste, mest alsidige værktøjer I har til at hjælpe jeres kunder til at hjælpe sig selv — hvor I sparer tid og omkostninger, booster salget og får meget mere indsigt i jeres kunder, deres behov og deres købsvaner.

Og hvis I ikke allerede har en webshop, så behøver det altså ikke være mere besværligt end at tage kontakt til nogle eksperter (psst, vi sidder klar lige her) og få sat gang i processen.

Herudover er det også ekstra vigtigt at huske på, at én ting er at etablere en webshop — det er en helt anden ting at udnytte dens potentiale maksimalt.

Hos Høks er vi eksperter indenfor udvikling, strømlining, design og brugeroptimering af Magento B2B webshops. Vi hjælper jer med alt fra rådgivning til implementation og regelmæssig opdatering, og vi er ikke sky for at komme med nye idéer, når I efterspørger det.

Det betyder, at I med jeres Magento B2B webshop er garanteret:

  • Større kundetilfredshed med differentieret visning af produkter, en integreret søgefunktion og eventuel selvbetjeningsreklamation
  • Automatiske fakturerings- og leveringshåndtering med det fulde ordreflow i ét system
  • Rig mulighed for at skabe differentierede sortimentpriser og -rabatter tilrettet kunders individuelle profil (for eksempel hvis der er aftalt en eksklusiv mængderabat eller andet)
  • En webshop, der altid er åben for kunder — uanset tid på døgnet

Herudover:

  • I sparer ekstra kundehåndtering på kunder, der bedre kan hjælpe sig selv via B2B webshoppen.
  • Kunder har mere egenkontrol over browsing og indkøb af varer.
  • I sparer unødvendige omkostninger i forbindelse med alt fra fejlordrer til reklamation, der alt automatiseres i systemet.
  • Kunder har mulighed for at gå på opdagelse i hele jeres katalog
  • I sparer tid på effektivisering af jeres arbejdsprocesser og får mere frihed til at fokusere på andre opgaver, såsom blandt andet salg.
  • Kunder kan selvfølgelig til enhver tid stadig tage kontakt til supporten og få specialiseret vejledning, når de har brug for det.

B2B webshop: et værktøj mere end en shop

I sidste ende handler formålet bag jeres B2B webshop mindre om at skabe salg og mere om at facilitere det — salg har I trods alt højst sandsynligt en dygtig salgsafdeling til.

Hovedårsagen er, at det ikke er shoppere men professionelle indkøbere, der færdes på jeres B2B webshop.

Og indkøbere prioriterer typisk funktionalitet og effektivitet højest.

Det vil sige, I kommer længere ved at betragte jeres B2B webshop som et værktøj fremfor noget andet — og med det mener vi et værktøj for jer såvel som for jeres kunder.

Derfor skal jeres webshop fokusere på at:

  • lette arbejdsbyrden for kundemedarbejdere
  • effektivisere kundesupport ved at give begge parter et fuldbyrdigt system, der holder styr på alt fra produkter til ordrehistorik
  • give detaljerede oversigter over transaktioner på global- og kundespecifik basis
  • være fuldt integreret med Navision, så alle ændringer på varelageret og alle prisjusteringer automatisk bliver opdateret i webshoppen
  • integrere kundeoplysninger med eventuelle salgsfremstød eller remarketing kampagner

Samtidig skal webshoppen gøre det nemmere for jeres kunder at:

  • nemt og gnidningsfrit bestille varer
  • danne sig et overblik over tidligere bestilte produkter, eventuelt favoritprodukter
  • hurtigt udfylde eventuelle reklamationsforespørgsler
  • søge inspiration til nye produkter, når overskuddet er til det

Jo nemmere de forskellige funktioner muliggør ovenstående ting, jo bedre er jeres B2B webshop i stand til at håndtere det størst mulige antal tilfredse, tilbagevendende kunder.

Hvilket for resten er en ekstra lille detalje, en B2B webshop hjælper med — den gør det muligt for jer at håndtere et langt større antal kunder end tidligere.

14 tips til en succesfuld B2B webshop

Der er uendelig mange faktorer, der gør en god webshop til en succesfuld webshop og helt simpelt en behagelig oplevelse for brugere såvel som medarbejdere.

Nogle af de vigtigste har vi samlet her:

  • Prisen på perfektion er uendelig. Lækkert, brugervenligt design kommer ikke af sig selv, og det kræver en solid indsats. Men nogle gange er det også farligt at nørkle for meget med detaljerne. Til tider er den hurtige beslutning også den rigtige beslutning — gem finpudsningen til senere når end muligt.
  • Læg en plan, før du går for langt med projektet. Webshopudvikling er på mange måder en rejse. Hvis du ikke ved, hvilken retning du går i, før du drager afsted, er det svært at se, når du er i mål. Med andre ord, klarlæg en vision, der sikrer, alle involverede har et pejlemærke at sigte efter.
  • Få styr på fundamentet. Enhver webshop skal have en lang række funktioner — nogle af dem vitale, nogle lækre, nogle nice to have, nogle kritiske. Sørg for at få styr på de fundamentale først.
  • Overvej stærkt at vise jer selv til kunderne og gør det altid nemt for dem at kontakte supporten eller kundeservice. Der er få ting mere frustrerende, end når man bruger flere minutter på at lede efter kontaktinformationer.
  • Gør det nemt for tilbagevendende kunder at genbestille og komme hurtigt tilbage til kurven og checkout.
  • Gør noget ekstra ud af præsentationen og udseendet af produkterne. Billeder og video skal være tydelige og nemme at forstå, men derfor behøver de heller ikke være kedelige og/eller ensformige. Brug til fordel gennemprøvede designprincipper.
  • Hjælp kunden med at hjælpe dem selv. Det vil sige, jo nemmere og mere overskueligt hele købsprocessen er for kunden, jo større er chancen for, de køber mere og kommer tilbage næste gang.
  • Det betyder også, det gerne skal være så gnidningsfrit som muligt for kunder at logge ind (og anskaffe sig nyt kodeord, hvis det gamle er blevet væk).
  • Forglem ej at optimere webshoppen til mobil. Mange (hvis ikke størstedelen) handler på farten. Gør det så nemt for dem at handle på den måde, de foretrækker.
  • Udnyt webshoppens marketing og nyhedsmailfunktioner.
  • Husk løbende at opdatere FAQen med svar på relevante spørgsmål og andre ting, I kan se, jeres kunder efterspørger og/eller savner.
  • Brug den data, jeres webshop kan indsamle, til at konstant forbedre og finpudse webshoppens funktioner og navigation. Mavefornemmelser har til tider ret; data analyseret korrekt har altid ret.
  • Tag SEO seriøst.
  • Og sidst men langt fra mindst, du kan aldrig undervurdere værdien af din webshops hastighed. Jo hurtigere er vitterligt altid bedre.

Standardfunktioner til alle webshops

Internettet er stadig forholdsvis nyt set i lyset af menneskets historie, og vores allesammens færden online udvikler sig konstant.

Hvis der er en ting, de fleste er blevet vant til, hvad end vi taler om private shoppere eller professionelle indkøbere for verdensomspændende koncerner, så er det en smidig (og gerne lynhurtig, men mere om det senere) digital oplevelse.

Det vil sige, brugeroplevelsen skal opfylde internettets hellige treenighed: øjeblikkelig loadtid, nem navigation, brugervenligt design.

Det vil sige, der er visse detaljer, der bare skal være styr på.

  • Kunder og indkøbere forventer at kunne se og finde alle relevante produkter i jeres webshop — hvis det ikke kan findes der, formodes det, at det ikke findes.
  • Hvis I har mange tusind produkter, skal de stadig alle være søgbare på jeres webshop.
  • Billeder og produktbeskrivelser skal kunne fremvises på brugerens browser så hurtigt som muligt (meget gerne tæt på øjeblikkeligt).
  • Det skal være muligt at bestille og aflægge ordrer på alle tider af døgnet og på alle ugens dage.
  • Genbestilling af tidligere købte varer skal kunne klares med et enkelt klik eller to — det er specielt vigtigt for B2B webshops.
  • Varelagerinformation skal være tydelig, opdateret og korrekt — og hvis de har en personlig rabat, skal det være det første, de ser.
  • Det samme gælder for forventet leveringstid.
  • At ringe ind til supporten skal være nemt, hurtigt og behageligt men som udgangspunkt den absolut sidste udvej — jo mere kunden kan hjælpe sig selv, jo bedre er deres oplevelse generelt.
  • En FAQ, hvor de oftest stillede spørgsmål bliver besvaret kort og tydeligt. Spørg eventuelt jeres sælgere om, hvilke spørgsmål er mest relevante.
  • Oversigter over tidligere bestillinger og gamle fakturaer skal være nemt tilgængelige.
  • Shoppen og hjemmesiden som helhed skal være responsiv og fungere lige godt (om ikke bedre) på mobil som på desktop.

En fordel ved at vælge en B2B webshop fra Høks er, at vi sørger for integration af alle ovenstående funktioner. De er alle ganske enkelt del af vores standardpakker.

Den største fordel ligger dog i alle de øvrige muligheder, vi kan tilbyde som førende eksperter indenfor Magento webshops, hjemmesideudvikling og server management.

Vores programmører sidder dagligt i udviklingens skyttegrave, hvor de jævnligt arbejder sig vej frem til den ene geniale løsning efter den anden.

Det betyder blandt andet, ud over Magentos mange muligheder, kan vi tilbyde jer unikke løsninger på særdeles specifikke ønsker og behov, om det skulle være nødvendigt.

Derfor mener vi det, når vi siger, du roligt kan forvente langt mere af din B2B Magento webshop end er normalt.

En af de ting er fuld ERP (for eksempel Navision) integration med jeres B2B webshop.

Fuld ERP integration med Magento, inklusiv Navision

Udover en forretning, der er lettere at styre, og en mere strømlinet webshop, der fører til mere tilfredse kunder, så er der andre, unikke fordele ved at have Magento B2B webshop integreret med jeres Navision eller anden ERP.

  • Det er med til at give jer et uovertruffent overblik, hvor al data og information automatisk synkronisere. Så kan I fokusere fuldstændig på en platform fremfor at skulle holde øje og opdatere flere forskellige på samme tid.
  • Det betyder ligeledes intet behov for dobbeltindtastninger.
  • Endvidere betyder det, at I er mere uafhængige af manuelle indtastninger, eftersom den automatiserede integration aldrig er på ferie, syg eller af andre grund ude af stand til at udføre opgaven. Systemet sørger løbende for relevante opdateringer på egen hånd døgnet rundt.
  • I er sikret dataintegritet, da integrationen opdaterer og integrerer data fejlfrit. Det vil sige, I kan slippe alle bekymringer om eventuelle menneskelige fejl såsom tastefejl og andet.
  • Samtidig er der fuld synkronisering mellem varelageret og jeres produkter i Magento. Det betyder, der aldrig opstår fejl såsom oversalg eller highlightede produkter, der desværre ikke har ‘nogen vare på lager’.
  • Automatisk opdatering af ordrer medfører oftest også hurtigere levering, hvilken vil sige, kunden har varerne hurtigere end normalt.

Automatisk, strømlinet integration af Navision i jeres Magento webshop fører derudover til andre, mindre trackbare fordele.

En bedre og hurtigere webshop, der mere effektivt tillader kunder og indkøbere finde, bestille og modtage de købte varer, fører unægteligt også til højere kundetilfredshed og flere positive anmeldelser på TrustPilot.

I sidste ende skaber integration med Navision bedre tal på bundlinjen ved at skabe et overall bedre salgsflow, der samtidig sparer jer for ekstra lønninger og unødvendigt dobbeltarbejde. 

Vigtige funktioner til jeres B2B webshop

Én ting er de gængse standardfunktioner, som alle B2B webshops gerne skal have. Noget helt andet er alle de andre vigtige funktioner, der hjælper jer til at skille jer selv bedre ud fra konkurrenterne.

Især når hastighed og effektivitet er en stor faktor, så hjælper alt fra simple quality-of-life opgraderinger til større, designmæssige forbedringer markant på både brugeroplevelsen og jeres muligheder for in-app kundehåndtering.

  • Personligt login — Fordelene ved et personligt login kan næsten ikke overdrives. Det gør det muligt for jer og for dem at personalisere deres konto på webshoppen, så de hurtigere finder præcis det, de søger. Samtidig betyder det også, at de ikke bliver vist unødvendigt mange irrelevante produkter.
  • Ordreoversigt — Udover en forbedret brugeroplevelse, medfører et kontologin til alle kunder også bedre tracking af deres køb og ordrer. Det vil sige, I har et fuldstændigt overblik over hele deres historik, hvor jeres medarbejdere hurtigt og nemt kan finde frem til fakturaer og andet.
  • Hurtig bestilling via varenumre — I forlængelse af idéen, at en B2B webshop er et værktøj mere end noget andet, så er det ekstra vigtigt, jeres webshop faciliterer nem søgning og bestilling af produkter via varenumre fra trykte eller digitale kataloger. Det er i mange tilfælde indkøberes foretrukne måde at handle varer, fordi det er typisk den hurtigste metode og sikrer samtidig bedre mod fejlkøb.
  • Lignende produkter — Gør det synligt og tydeligt for kunder, hvilke andre muligheder de har, når de er i færd med at vælge et produkt. Det løfter kundetilfredsheden og fører ofte til eventuelt mersalg og/eller opslag.
  • Add multiple — Muligheden for at tilføje mange produkter til kurven på én gang uden at være tvunget til at trykke flere (muligvis mange, mange gange) er mere end en quality-of-life opgradering. Det betyder selvsagt også, at I gør det nemmere for kunder at købe mere.
  • Genbestillingsliste — Jo nemmere det er for kunder, der regelmæssigt bestiller de samme varer, at gøre det med så få klik som muligt, jo større er chancen for, de fortsætter med at komme tilbage.
  • Pris- og kundegrupper — Særlige features gør det muligt at oprette og håndtere flere forskellige kundegrupper. Det er især brugbart, hvis I har variable priser alt efter, hvad jeres aftaler er med jeres kunder.

Hvilke funktioner, der giver bedst mening i jeres B2B webshop, afhænger selvfølgelig meget af jeres ønsker og behov.

Derfor er ovenstående naturligvis kun et uddrag af de muligheder, vi tilbyder at integrere i jeres Magento B2B webshop løsning. 

Høks — jeres B2B webshop bureau

Med vores mange års ekspertise indenfor Magento webshopudvikling, design og optimering, tilbyder vi herudover en lang række unikke løsninger, som vores erfarne in-house programmører med glæde leverer efter nøjagtige specifikationer.

Vi leverer aldrig en B2B webshop, vi ikke selv ville bruge, og derfor lægger vi ekstra meget vægt på samarbejdet mellem os som udviklere, konsulenter og designer og jer som webshop og virksomhed.

Derfor er I naturligvis altid velkomne til at kontakte os, hvis I har spørgsmål eller ønsker at høre mere om Magento B2B webshops.

Hos Høks har du altid mulighed for personlig hjælp af vores hold af eksperter, og som ny kunde får I tildelt én kontaktperson (oftest chefen selv), så der altid er sikret en rød tråd i kommunikationen.

Vi har aldrig leveret et produkt, der var under vores egen høje standard. Fordi vi sætter vores kunders ønsker over de eventuelle tekniske udfordringer, der kan opstå.

Det betyder blandt andet, at vi med vores Magento B2B webshops tilbyder integration af mere end gængse og vigtige funktioner. Vi leverer også, som sagt, specialdesignede funktioner efter ønske.

Herudover får I også mulighed for at få tilføjet andre nice-to-have funktioner. 

Luksus tilvalgsfunktioner til jeres B2B webshop

For yderligere brugervenlighed og kundehåndtering kan det være tiden værd at overveje fordele ved ekstra funktioner såsom impersonation-integrering, lagerstatusvisning og recurring orders.

Overordnet set er de med til at gøre købsoplevelsen nemmere, mere behagelig og hurtigere for de kunder, der savner enten en hjælpende hånd eller yderligere effektiviseret og tidsbesparende bestilling af varer.

  • Mulighed for kunden at oprette egen favoritliste med produkter, de ofte vender tilbage til. Her er det også mulighed for at videreudvikle funktionen til at inkludere hele varekategorier eller forskellige temaer, så kunden samtidig har bedre mulighed for at søge inspiration, om ønsket.
  • En impersonation funktion betyder, at I og jeres medarbejder kan midlertidig tage styringen på en kundes konto (med kundens tilladelse) og foretage køb og andre ting på vegne af kunden. Det vil sige, at hvis kunden foretrækker det, så kan I guide dem hele vejen fra købsstart til bugnende varekurv.
  • Automatisk opdateret lagerstatus sparer ofte tid og arbejdskraft (for jer såvel som for kunden), når den er synlig for kunden. Her er det også muligt at oprette automatisk notifikation, når for eksempel en udsolgt vare er tilbage på lager. Det sikrer, at kunden kan foretage deres manglende køb så hurtigt og effektivt som muligt.
  • Recurring orders — det vil sige tilbagevendende order — giver kunder mulighed for at oprette en række ordrer på varer, der automatisk og helt af sig selv bliver bestilt og shippet indenfor et tidsinterval, de selv har defineret. Det sparer kunden tid og sikrer jer fast, tilbagevendende salg af produkter, som yderligere hjælper jeres medarbejdere i forhold til prioritering af produktion og indkøb.

Formålet bag vores udvalg af luksusfunktioner er at yderligere automatisere kundens købsrejse samtidig med, at salgsoplevelsen bliver boostet.

Hertil er det også meningen, at lette arbejdsbyrden på jeres medarbejdere så meget som muligt, så de har tid, fokus og overskud til at dedikere deres arbejdskraft på andre, vigtigere opgaver (eksempelvis personlig kundehåndtering og/eller opsalg).

Derfor hører vi også meget gerne jeres mening, hvis I har idéer eller tanker til yderligere funktioner, I mener kan løfte de mål endnu højere. I kender trods alt jeres kunder, deres behov og jeres målsætninger bedre end nogen andre.

På samme måde er vi ikke sky for at påstå, vi kender Magento og B2B webshops bedre end nogen andre.

Formålet bag jeres B2B webshop

Hvad er formålet bag jeres B2B webshop? Hvad er drømmescenariet?

Måske endnu vigtigere, hvilke bekymringer har I?

Før vi igangsætter et nyt samarbejde, sørger vi altid for, i samarbejde med jer, at pejle os ind på, hvad specifikt I håber og forventer af jeres webshop.

Mulighederne er nemlig mange, og målet varierer meget i forhold til jeres ønsker og behov. Og allerede her kommer vores mangeårige ekspertise med Magento B2B webshops os og jer til gode.

Fra dag 1 er vi fuldt ud forberedte på at vejlede jer, så vi sammen finder frem til den allerbedste løsning for lige præcis jeres shop og behov. Derfor rådgiver vi i alt fra design, valg af funktioner, Navision integration, implementering af specialdesignede elementer, brugervenlighed, kunde dashboard og meget mere.

Fordi det hele kan godt virke som lidt af en jungle til at starte med.

Hos Høks holder vi altid macheten skarp, og vi er ikke bange for at give os i kast med selv den mest 

Vores mål er at klargøre jeres vision og levere den bedste, mest strømlinede B2B webshop, verden nogensinde har set!

Eller, det er ihvertfald målet, hver gang vi går i gang med et nyt samarbejde — og for hvert projekt, hvis vi selv skal sige det, kommer vi tættere og tættere på.

Online B2B handel er et felt i konstant udvikling, og vi arbejder hårdt hver eneste dag for at holde os og vores kunder på forkant med den udvikling. Hellere et skridt foran end to skridt bagud.

Eksklusive Magento B2B funktioner fra Høks

Vi har arbejdet med Magento webshops i mange år. Rigtig mange år.

I løbet af den tid har vi stået for såvel som været vidne til mange forskellige funktioner, gode idéer, mindre gode idéer, smart tricks, øjenåbnende udviklinger og fede påskud.

De bedste af dem har vi gemt i baglommen, optimeret på i de sene nattetimer og i sidste ende nøje udvalgt, så vi kan tilbyde vores kunder de allerbedste muligheder for at skille sig ud fra mængden, trække nye kunder til B2B webshoppen og skabe en uovertruffen købsoplevelse for jeres kunder. 

Så, without further ado, her har du vores ultimative liste over eksklusive funktioner til jeres B2B webshop.

  • Visning af varer differentieret i forhold til kunde eller kundegruppe — Det giver jer næsten ubegrænset kontrol over, hvilke produkter er synlige og søgbare for jeres forskellige kunder i webshoppen. Endvidere kan visningen fragmenteres helt ned til produktniveau eller skaleres helt op til for eksempel en overordnet gruppe varer.
  • Styr flere virksomheder i samme system — En yderligere fordel ved differentieret varevisning er måden hvorpå det gør det muligt for jer at inddele produkter og vise dem til kunder alt efter deres egen forretning. E.g. sommerkjoler til tøjforretninger og vandrestøvler til adventurebutikker.
  • Foretag in-system splittests — Med integrerede splittestfunktioner får I væsentlig større kontrol over og dybere indsigt i, hvad der sælger bedst. Så kan I nemt teste to versioner af et enkelt produkt eller en hel kategori til et udsnit af jeres kunder og derefter fokusere på den mest effektive til alle andre kunder. Ydermere, så er det muligt at fragmentere splittests ned på individuelt kundeniveau, som gør det muligt for jer at teste på enkelte kunder, om nødvendigt.
  • Personlige nyhedsmails — En integreret nyhedsmailfunktion gør det muligt og nemt for jeres medarbejdere at sende personlige nyhedsmails ud til relevante kunder. Alle produkter, billeder og produktbeskrivelser og -informationer er allerede inkluderet i Magento webshoppen, så I slipper også for at kopiere over til et eksternt værktøj til nyhedsmails. Det er dertil også muligt at sende individuelle rabatkoder.
  • Oplivning af forladte indkøbskurve — Den integrerede nyhedsmailfunktion faciliterer også nem og effektiv kontakt til en eller flere kunder, der af en eller anden grund har fyldt indkøbskurven men ikke tjekket ud.
  • Remarketing rettet mod tidligere kunder — Endvidere giver mailfunktionen rig mulighed for at opdele tidligere kunder og kunder, der ikke har handlet hos jer i et vist tidsrum, og herefter udarbejde personlig remarketing specifikt udarbejdet til dem med for eksempel unik emnelinje og fængende indhold.
  • Udvidede kontomuligheder — Eget login til kunder giver dem som nævnt flere muligheder i forhold til personalisering af deres købsoplevelse. Men det kan mere end det. Udover at hjælpe kunder med nemt at finde gamle fakturaer, så er det også muligt at opsætte automatisk udarbejdelse af diverse mere specialiserede rapporter og informationer.
  • Et dashboard over alle kunder — Med et særligt integreret kundedashboard er det endnu nemmere og tidsbesparende for jer og jeres medarbejdere at danne sige et overblik over enhver kundes øjeblikkelige saldo, bestillinger, aftaler, særlige rabatter, gæld, eventuelle noter, kontaktinformationer og meget mere.
  • Skræddersy fremviste priser og rabatter — Individualisér de priser og eventuelle rabatter, hver enkelt kunde ser, når de er logget ind på deres specifikke konto. Det er også muligt at vise dem både originalprisen og deres pris efter rabat er medregnet. Herudover kan I selvfølgelig justere priser på kundespecifikt- og kundegruppe niveau.
  • Sælger kan tilføje rabatter på stedet — Det vil sige, at jeres sælgere kan være ude af huset, on-location eller et helt tredje sted og ganske nemt og gnidningsfrit oprette særlige tilbud og andre eventuelle aftaler på stedet sammen med kunden.
  • Engagementsbaseret rabatsystem — Med et fuldautomatiseret rabat- og prissystem kan I til enhver tid aftale med kunden og oprette in-system engagements- eller abonnementsbaserede prisaftaler. Det betyder for eksempel, at jeres sælgere kan lave en aftale, hvor kundens pris på enkelte produkter eller hele sortimenter justeres efter, hvor meget eller hvor ofte de køber.
  • Særtilbud og mængderabat — En funktion der giver kunden mulighed for at anmode om mængderabat ved køb af særligt mange varer. En forholdsvis simpel funktion med en forholdsvis kompliceret integration men med noget nært uendeligt potentiale.
  • Komplet billedbank tilgængelig for kunder — Så kan kunder til enhver tid selv downloade højpixel kataloger, manualer, specifikationer, prislister og meget andet, når og hvis de ønsker.
  • En internationalt skálerbar løsning — Med en Magento B2B webshop er I også godt stillet, hvis I på et senere tidspunkt beslutter at ekspandere til nye lande. Med avanceret, integreret styring af både valuta og sprog, er udfordringerne minimale i forhold til udvidelse af shoppen.
  • Avanceret lagerhåndtering og fragtberegning — Opsæt alt fra avancerede til yderst simple regler for lager og varehåndtering på kunde- og kundegruppeniveau alt afhængig af lagerstatus og andre variable faktorer. Styr herudover også beregning af fragt ned i mindste i detalje, hvor I bestemmer, om det skal regnes ud efter vægt, størrelse eller volumen.
  • Integration ud over Navision — Vi tilbyder også gnidningsfri integrering af andre systemer, såsom Pim system, der effektivt hjælper med at samle og udgive produktinformation på alle jeres salgskanaler. Så er I garanteret høj kvalitet i dataen og konsistente budskaber på tværs af kanaler.
  • Den hurtigste og mest effektive søgefunktion på markedet — Så er det sagt.

Ved stort set hvert eneste nye samarbejde, vi indleder, falder vi over flere særligt brugbare funktioner, integrationer og løsninger at tilføje til listen.

Fordi kernen i den måde, vi arbejder på i Høks, er konstant forbedring. Der findes altid en bedre måde at gøre tingene på, en linje kode, der kan optimeres, en detalje der kan finpudses, noget viden der kan opdateres.

Det kan godt være, vi kalder os selv de bedste på markedet — verdensførende, endda — men vi gør det udelukkende med henblik på konstant at forbedre os. Kun sådan fortsætter vi med at de bedste til det, vi gør.

Og det, som det her Tigerdyr gør allerbedst, er Magento webshops, B2B såvel som B2C.

Udover ovenstående funktioner og integrationer, så er en af hovedårsagerne til vores B2B Magento webshops succeser, vores ekspertise indenfor muligvis den vigtigste faktor af alle, når det kommer til online handel — hastigheden.

Webshoppens hastighed er kritisk

Det er altså ikke nogen overdrivelse.

Udover basal funktionalitet, så er den vigtigste faktor af alle hastigheden på jeres webshop.

Loadhastigheden af hver enkelt side på jeres webshop afgør ikke bare brugeroplevelsen; en lynhurtig hjemmeside er også med til at bibeholde brugerens interesse og fokus.

Det er blandt andet med til at sikre, hver enkelt bruger får foretaget alle de køb, de oprindeligt havde planlagt i god tid og uden unødvendige forhindringer såsom en sløv hjemmeside — derudover forbedrer det muligheden for, at de bruger den ekstra tid, de ellers ikke ville have haft, på at tilføje lidt ekstra til kurven.

Det er blot én af årsagerne til, vi prioriterer hastigheden på jeres Magento B2B webshop så højt.

Samtidig er loadspeed og hjemmesidehastighed helt tilfældigvis det område, vi gør os allerbedst indenfor.

I forlængelse af idéen om B2B webshop som værktøj mere end en shopping platform, er det kun endnu vigtigere, at jeres webshop er så hurtig som overhovedet muligt.

Fordi jeres kunder til stor del er professionelle indkøbere, ikke shoppere, hvor det gerne skal være effektivt først, og alt andet second, er det alfa og omega, at jeres B2B webshop er optimeret til at give jeres kunder, hvad de vil have:

Effektiv og problemfri handel online. Jo hurtigere, jo bedre.

Derfor kan man simpelthen ikke undervurdere værdien af en hurtig B2B webshop. Hvis I bare er den mindste smule i tvivl, om jeres hjemmeside eller webshop har den højeste hastighed muligt, så grib endelig telefonen.

Det er hurtigt, man bliver efterladt, hvis konkurrenterne først får sneget sig foran.

Høks leverer den hurtigste B2B webshop på markedet

Vi har sagt det før, og nu siger vi det igen:

Under ét sekund. Det er ifølge Google al den tid, en webshop får til at loade, før en kunde overvejer at springe videre til en konkurrent.

Det gør sig især gældende på B2C webshops, hvor kunderejsen og kundernes lue er lidt en anden end professionelle indkøberes sædvaner.

Men vi er alle blevet vant til et internet, der ikke bare er lige ved hånden på alle tidspunkter af døgnet — vi er også kommet langt siden de dage, hvor modemmet skrattede og hver side tog nogle sekunder eller 10, før de dukkede op på skærmen.

Brugere online forventer i høj grad hjemmesider og webshops, der loader noget nær øjeblikkeligt.

Og når man sidder på en hjemmeside, der har mange tusinde produkter (hvis ikke flere millioner), og sandsynligvis op til 10 gange så mange billeder og produktversioner, så stiller det ekstra store krav til webshoppens hastighedsoptimering.

Sagt på godt og grundigt midtjysk: jo større bagende I har, jo mere kræver det at holde den godt kørende.

Det vil sige, jo flere produkter og jo flere elementer, I har på jeres webshop, jo større en udfordring er det at sikre høj performance alle tidspunkter af døgnet — og jo vigtigere er det.

Med vores erfaring med Magento B2B webshops og vores unikke ekspertise indenfor hastighedsoptimering og serverhåndtering, giver vi dig lige præcis det — den hurtigste webshop på markedet.

Magento B2C og B2B webshop — the best of both worlds

Drømmer I om både is og lagkagemand på samme tid, så er det også en mulighed.

Vi tilbyder at udvikle en integration, hvor både jeres B2C webshop og jeres B2B webshop bliver kombineret i ét system via Magento webshop og Navision (Microsoft Dynamics NAV).

De fleste af vores kunder med behov for en B2B webshop søger udelukkende det. Men nogle gange er det ikke tilstrækkeligt, og for virksomheder med både B2C og B2B salg giver det kun mening at samle begge webshops på samme system.

Det effektiviserer ikke bare alle processer fra kunde- og varehåndtering til oprettelse af nye sortimenter og overlappende produkter; det simplificere også kunderejsen for private såvel som for erhverv.

Når alt er samlet på den samme platform, er det samtidig nemmere for alle relevante kunder — nye såvel som gamle — at finde frem dertil og navigere under hele handlen.

Hertil skal dog siges, at flere af vores kunder selvfølgelig efterspørger både B2C og B2B. Det er på én og samme tid noget, vi har mangeårig erfaring med og samtidig noget, Magento er særdeles velegnet til.

Oftest er det særlige behov og ønsker, der skal opfyldes, og derfor håndterer vi disse former for samarbejde ud fra en mere individuel proces.

Kontakt os endelig for at høre nærmere.

Hvad koster en Magento B2B webshop med Navision (Microsoft Dynamics NAV) integration?

Du er ikke den første, der er nysgerrig.

Det er også et naturligt spørgsmål at stille. Desværre er det ikke helt så nemt at svare på, fordi det varierer meget i forhold til behov, sortiment størrelse, funktionsvalg, ERP integrering, hvor mange sprog- og valutalag der skal understøttes, og så videre og så videre.

På mange måder er det som at skulle svare på, hvad en fem retters menu koster.

Det korte svar er: Det kommer an på, hvad I vil have.

Det (lidt) længere svar er: Det kommer an på, hvor meget I vil have.

Med andre ord, vores Magento B2B webshop løsninger er speciallavet til hver enkelt kundes behov og ønsker. Blandt andet derfor starter ethvert samarbejde med Høks med en grundig afklaring af jeres ønsker og de mange muligheder, en Magento B2B webshop løsning tilbyder.

Én ting, vi kan love, er, at det er prisen værd.

Overvej et kundecenter til jeres B2B webshop — en win-win

Vores Magento B2B webshop løsninger tilbyder, som nævnt, en lang række effektiviseringsmuligheder indenfor næsten alle lag af jeres virksomhed.

Det åbner op for nye muligheder, såsom et dedikeret kundecenter, der kan hjælpe nye kunder i gang på webshoppen såvel som arbejde med at forbedre generel kundetilfredshed og udvikling af yderligere strategier.

Kundecenteret fungerer samtidig som sikkerhedsnet for de kunder, der eventuelt har problemer eller spørgsmål, de ikke føler, de selv kan løse (som så endvidere kan hjælpe til at optimere jeres B2B webshop fremover med nye, nyttige tiltag og funktioner).

Derfor er kundecenteret det oplagte sted, kunder kan søge hen, hvad end de savner personlig hjælp og betjening eller blot har et specifikt spørgsmål, der muligvis kan dækkes af en FAQ.

Det er i bund og grund en videreudvikling af idéen om, at en B2B webshop er et værktøj mere end en shopping portal.

Fordi med et velfungerende kundecenter sparer både I og kunder tid på at søge information. Med kundecenteret er det hele samlet ét sted — svar på spørgsmål såvel som personlig hjælp og betjening.

Kundecentret kan blandt andet håndtere:

  • Alle forespørgsler i forbindelse med reklamation og returret
  • Sørge for at optimere de automatisk genererede favoritlister til hver kunde, om nødvendigt
  • Håndtere analyse og afrapportering af relevante statistikker og købsmønstre med det formål at forbedre jeres produktudvalg
  • Udvikle langsigtede strategier til fremtidig kundehåndtering og/eller opgradering til sortiment ud fra kundeforespørgsler og købsstatistikker

I sidste ende er det med til at løfte bundlinjen får jer og jeres kunder.

Hvem kan sige nej til det?

B2B webshop og digital marketing

For nogle år tilbage, i 2015, påstod omkring 43% af B2B virksomheder, det ikke var muligt at sælge deres produkter online.

Siden internettet og online shopping så dagens lys, er verden kun blevet mindre og mere digitaliseret. Vi bruger alle og er mere afhængige af internettet og online shopping.

Men det er vores erfaring, at mange B2B virksomheder stadig undervurderer det enorme salgspotentiale, der ligger i e-handel og shopping online.

Allerede i 2014 stod Forrester bag en undersøgelse, der påviste, at op mod 74% af B2B indkøbere foretog over halvdelen af deres produktundersøgelser og -research online, før de købte offline.

Herudover, året efter (samme år, hvor 43% af B2B virksomheder troede, de ikke kunne sælge online) stod Google bag en lignende undersøgelse, der viste, at hele 89% af B2B indkøbere anvender internettet som led i deres indkøbsproces.

Og det er altså ikke kun udenlands, vi ser den tendens.

Samme år som Googles undersøgelse udkom, rapporterede Berlingske (via en undersøgelse foretaget af Dansk Industri), at hele 60% af B2B virksomheder i Danmark slet ikke havde nogen e-commerceløsning overhovedet.

Men B2B virksomheder er trods alt ikke bange for at annoncere online.

I starten af 2019 estimerede Emarketer blandt andet, B2B virksomheders spend på online annoncering i USA ville runde en milliard.

Det vil sige, B2B virksomheder er generelt bevidste om, at der ligger et uudnyttet potentiale online, men de er samtidig ikke godt nok rustede til bedst at drage fordel af det.

En digital marketing strategi, som de fleste tilsyneladende har, er meget lidt værd, hvis den ikke også bakkes op ad øvrige, mere holdbare og brugbare digitale løsninger.

Her først og fremmest en strømlinet Magento B2B webshop.

Bedømmelse: 5.0/5. Fra 1 stemme.
Vent venligst...