essentialfoods.dk

36,83% højere omsætning og konverteringsrate steget med 13,20%

 

Gem

Gem

Gem

Gem

Gem

Gem

Gem

Gem

Gem

Essentialfoods.dk

Magento Webshop, Digital strategi, Konverteringsoptimering, Mobiloptimering, Hastighedsoptimering

Lad os starte med tallene:

Vi har arbejdet med Essential Foods i snart et halvt år. Vores arbejde har indtil videre resulteret i:

+ Konverteringsrate er steget hele 13,20%

+ Antallet af transaktioner er steget med 17,51%

+ Omsætningsstigning 36,83%

Mobiloptimering tjente sig ind på en måned.

Hos os skal kunderne have mest muligt værdi for pengene. Derfor startede vi med at kigge besøgsdataen igennem, og fandt hurtigt ud af følgende:

+Halvdelen af de besøgende kom fra en Mobiltelefon eller Tablet

+Hjemmesiden var ikke ikke optimeret til mobiltelefoner (responsivt design) – som følge heraf var omsætningen fra besøgende på de mobile enheder alt for lav.

I vores researchfase fandt vi også ud af en masse andet, men vi valgte ret hurtigt at informere kunden om ovenstående og få lavet en sprint, hvor vi hurtigt og effektivt afsatte ressourcer til at få det rettet hurtigst muligt. Resultaterne viste sig utroligt hurtigt og kunden havde tjent pengene, brugt på projektet, hjem på en måned.

Skønt!

Mersalg, kundeprogrammer og 100% forbedring af hastigheden

Pt. er vi ved at implementere et kundeloyalitetsprogram til Essential Foods glade kunder, så en kunde kan optjene points ved at anbefale Essential Foods til andre og derved opnå rabat på sine egne køb.

Derudover arbejder vi med en række tiltag, for at hæve ordreværdien af dem, der køber på sitet.

Vi har også forbedret hastigheden på webshoppen, da det fra start loadede alt for langsomt (noget som hverken kunderne eller Google bryder sig om). Faktisk har vi optimeret hastigheden med over 100% blot ved at lave nogle strukturelle ændringer på webshoppen.

En webshop er i konstant udvikling – og vi er med!

Essential Foods er et fantastisk eksempel på, hvad der kan ske med en webshop, når der opnåes et godt samarbejde kunde og bureau imellem. Vi startede med mindre projekter – og da Kunden, Christian, så vi kunne levere har vi gradvist fået mere frihed på projekterne. Hvilket vil sige, vi kan sætte ind der, hvor vi er enige om, vi mener det kan skabes mest værdi for pengene.

Vi glæder os til at bruge de næste mange år med Christian og Essential Foods og få løftet salget endnu mere for hans fantastiske brand.

 

 

person