Blog

Se hvordan Læsø Kur fik 320.000 i mersalg på 3 måneder

1. november 2016

”Det har været som om, der har været udsalg – jeg har ikke engang haft tid til at betale regninger eller tage til bestyrelsesmøder”, fortæller direktøren for Læsø Kur.

I din virksomhed, har I sandsynligvis ofte talt om, om I skal have gjort noget ved jeres hjemmeside og markedsføring. Måske er det aldrig blevet besluttet, fordi I ikke lige kendte en dygtig webpartner, og måske har I troet, at online marketing var alt for komplekst og dyrt.

Online markedsføring behøver ikke at være en dyr investering. Tværtimod. Når i køber de rigtige, gennemtænkte løsninger, kan det være med til at skabe en eksplosiv vækst i jeres salg og dermed forbedre jeres bundlinje væsentligt.

Vi har stor erfaring med effektiv online markedsføring, der skaber vækst på din bundlinje. Sammen med dig udarbejder vi en effektiv salgsstrategi – ligesom vi gjorde for Læsø Kur. Og det er hverken dyrt eller bøvlet.

Læs herunder, hvordan vi helt konkret har gjort med Læsø Kur, for at generere et mersalg på 320.000 på blot 3 måneder.

Sådan gjorde Læsø Kur

Du kan læse mere selve hjemmesideløsningen her, men i det følgende vil vi fokusere på markedsføringsindsatsen
Læsø Kur
Grunden til fremgangen i salget er, at vi her i første omgang har haft fokus på at plukke de lavest hængende frugter – dvs. at lave en fokuseret plan for salg af højavanceprodukterne gennem et personaliseret salg. Dette for at Læsø Kur hurtigt kunne se en høj ROI og effekt af markedsføringen. Højavanceprodukterne identificerede vi i samarbejde med Læse Kur som:

  • Gavekort til endagstur
  • Gavekort til behandlinger

Valg af online kanaler

Det var altså fra start de produkter, vi ønskede at skubbe udover rampen. Ikke mere, ikke mindre. Med dette på plads skulle vi finde ud af, hvilke online kanaler, der var mest optimale til at sælge disse produkter. Valget faldt på  tre konkrete kilder, som vi har stor erfaring med.

Den tekniske del af ovenstående vil vi ikke fokusere på her, da nogle af de ninjatricks vi har brugt er forbeholdt os selv og vores kunder. Men for at tiltrække så mange kunder som muligt, måtte vi vide, hvordan vi fik målgruppen til at sukke efter Læsø Kurs produkter. Derfor satte vi os ned og brugte nogle dedikerede timer på, at idégenerere, udarbejde strategi og derudfra en content marketing plan, som skulle akkompagnere vores markedsføringindsats på de 3 kanaler.

Derefter satte vi ’strøm til’ kampagnen og nu her – 3måneder efter – har de solgt for 320.000 DKK mere.

 

Resultatet taler for sig selv. For hver eneste krone Læsø Kur har brugt hos os, har de fået 12.5 kroner igen. Vi behøver vist ikke tilføje, at Læsø Kur har været meget tilfredse med forløbet.

Hvad siger de andre kunder:

screen-shot-2016-09-30-at-13-49-08

screen-shot-2016-09-30-at-13-48-30

 

 

Gem

Vil du høre mere?

Kontakt Rasmus Hoeks, der er partner i Høks og har 10 års erfaring fra den digitale branche.

Tlf. direkte: 50 45 12 92
Hovednummer: 51 93 70 17

person